Spørsmål rundt flyttebyrå og koronavirus? Les mer

Compare Listings

Har du hadd en ubehagelig opplevelse med et flyttebyrå igjennom denne nettsiden?

Når et flytteoppdrag ikke kan garanteres skadefritt, er alle flyttebyråer pliktig til å opplyse om hva slags type forsikring og løsninger de har for det. Skulle du allikevel ikke kommet videre i saken med et flyttebyrå igjennom vår nettside er følgende prosess etablert for å løses:

  • Kontakt flyttebyrået først. Den beste måten å forhandle med et flyttebyrå er direkte kontakt med flyttebyrået . Når du sender en prisforespørsel vil du motta tilbud fra flyttebedrifter som oppgir all kontaktinformasjon.
  • Fortell oss. Har du hadd en situasjon som du ikke er fornøyd med, for å sende oss en detaljert beskrivelse fyll ut skjemaet nedenunder.Pass på at du oppgir flyttebyråets bedriftsnavn, flyttedato og hvor du har flytte fra og til. PS! For at du skal sende en klage til et flyttebyrå, må du (1) sende en skriftlig klage innen 14 dager (2) ha utført et flytteoppdrag av flyttebyrået

Dine rettigheter når du flytter:

Hvis du vurderer, eller er aktivt involvert i flytteoppdraget, print ut en kopi og les “Dine rettigheter og ansvar ved flytting“. Det inneholder viktig detaljert informasjon om prisestimater, fakturering og klageprosedyrer.


Medlemskriterier for flyttebyråer:
  • Ethvert flyttebyrå må være registrert i Brønnøysundregisteret og verifisert med et organisasjonsnummer.
  • Ethvert flyttebyrå skal ha utvidet godstransport forsikring og bedriftsforsikring som verifiseres med et polisenummer fra forsikringselskapet.
  • Alle flyttebiler over 3,5 skal inneha et løyve for godstransport, (kjøretøy over 3,5 tonn til privat bruk eller er registrert som utleiebil blir ikke godtatt)
  • Ethvert flyttebyrå kan kun bruke sitt registrerte bedriftsnavn og hjemmesider tilknyttet som synliggjør samme bedriftsnavn.
  • Ethvert flyttebyrå har strengt forbud mot å selge, videreformidle forespørsler / leads mottatt fra Flytteguiden.no eller vårt nettverk.